Egy Szárnyas fejvadász és Westworld-hibrid jellegű történet Guy Pearce-szel a főszerepben remekül hangzik. A Zone 414 viszont nem tudta kiaknázni az alapkoncepció potenciáljában rejlő lehetőségeket.
Zone 414 sztori
David Carmichael magánnyomozó (Guy Pearce) megbízást kap, hogy találja meg a humanoid robotok atyjának a lányát a világ többi részétől elzárt luxus-szórakoztatóhelyen, ahol a robotok és emberek szabadon érintkezhetnek egymással.
Zone 414 rövid kritika
Szóval a Zone 414-nak két olyan hibája van, ami miatt nem igazán működik.
Klisék és kidolgozatlanság
Az egyik az, hogy minden elemét láthattuk már valamilyen más, sokkal jobban összerakott sci-fi filmben. Van itt minden: neonoir jellegű főszereplő karakter és családi szál, lepusztult nagyvárosi környezet, filozofálás a mesterséges intelligenciáról, luxus-szórakozóhely robotokkal, aberrált gazdagok, ember-gép kapcsolat, alkotó-gép kapcsolat, színes kosztümök, anakronisztikus beütésű set design és így tovább, és így tovább… Blade Runner, Westworld, Futureworld, Westworld mégegyszer…
Az viszont még önmagában nem lett volna baj, hogy klisés a film. Például a Mary Shelley-féle Frankensteint másoló, mesterséges intelligencia világuralomra törésével riogató alkotások készítőit sem akadályozzák meg abban, hogy évente leforgassák ugyanazt a filmet kicsit megkavarva az alapszituációt. A baj inkább az volt, hogy bár a történet lecsupaszítva, önmagában nem lett volna rossz, a film feleslegesen lassú tempója, az időhúzás, a semmilyen rendezés és az agyhalott logikai zökkenők (amelyek részben a technológiai háttér teljes kidolgozatlanságából fakadtak) megölték a feszültséget és az érdeklődést.
Hangulati problémák
Az sem segített a helyzeten, hogy az atmoszférateremtés nem működött a filmben. Sok kis költségvetésű sci-fi elköveti azt a hibát, hogy a történetének léptéke túlszalad a költségvetés limitációin és így például borzasztó minőségű CGI-jal kell megoldania az alkotóknak a látványelemeket. A Zone 414 gondja viszont az, hogy egyszerűen túl kevés benne a hangulatteremtő eszköz. A nagyvárosi környezetből és az emberszabású androidokkal bíró világból hiányzik az, ami elválasztaná egy mai hétköznapi nagyvárosi környezettől. Némi neonszerű megvilágítás és pár LED-csík, néhány fura kosztüm és egy irritálóan tolakodó, erőltetett és repetitív elektronikus soundtrack még nem elég az erős atmoszférához. Nyilván a pár milliós költségvetés miatt kevés lehetősége volt az alkotóknak, de mondjuk Travis Fimmel feleslegesen túltolt sminkje helyett vehettek volna némi szárazjeget vagy egy 3D nyomtatót pár futurisztikus kütyühöz.
Pozitívumok, összkép
Voltak azonban pozitívuma is a filmnek, például az operatőri munka egész pofás lett – kár, hogy az előbb említett hiányos set design nem tudta azt támogatni. Guy Pearce kisujjból hozta az egyszerű karakteréhez kellő karizmát és Matilda Anna Ingrid Lutz is egész jó munkát végzett a szerepében. És maga a csupasz alapsztori is oké lett volna, pláne úgy, hogy a film nem vált egy, az előbb említett mesterséges intelligenciával riogató demagóg vacakká.
Ugyanakkor hiába a pozitívumok, túl sok volt a klisé és az időhúzás, az atmoszféra és a feszültség pedig túl kevés.
Zone 414 előzetes
Stáblista
- Megjelenés éve: 2021,
- műfaj: sci-fi, thriller,
- játékidő: 98 perc,
- írta: Bryan Edward Hill,
- rendezte: Andrew Baird,
- főszerepben: Guy Pearce, Mathilda Anna Ingrid Lutz, Jonathan Aris, Travis Fimmel, Fionnula Flanagan,
- zene: Raffertie,
- fényképezte: James Mather,
- a film IMDB oldala.