brothers in arms road to hill 30 screenshot

Brothers in Arms: Road to Hill 30 ismertető

Játékblog

A kétezres évek közepén a mainstream FPS-ek az egyre látványosabb élmény ígéretét üldözték, a Brothers in Arms: Road to Hill 30 viszont az emberközeliségre és a taktikára alapozott.

A Brothers in Arms: Road to Hill 30 története

A Brothers in Arms: Road to Hill 30 alapját valós események képezték. (A cikkben RtH30-ként rövidítem majd.) A játékban a 101st Airborne Division katonáit irányíthatjuk, akiket 1944. június 6-án, azaz a normandiai partraszállás idején dobtak be az ellenséges vonalak mögé. A küldetések során segédkezünk az utánpótlás biztosításában, több települést el kell foglalnunk, a tetőponton pedig részt veszünk a Battle of Bloody Gulch névre hallgató csatában. A Gearbox fejlesztői jelentős hangsúlyt fektettek arra, hogy a helyszínek és helyzetek összhangban legyenek a történelmi eseményekkel.

brothers in arms road to hill 30 screenshot

A Brothers in Arms: RtH30 főszereplője egy Matthew Baker nevű őrmester, aki lelkileg abszolút nincs felkészülve a vezetésre, illetve társai elvesztésére. Habár jól végzi dolgát, a felelősség és a veszteség iszonyatos teherrel nehezedik vállaira; gondolatait a küldetéseket megelőző monológokból ismerhetjük meg. A történet során megismerkedünk csapata tagjaival, akik közül jópárat el is veszítünk.

A Bakert szinkronizáló Troy Baker rengeteget tett a játékhoz. Monológjain keresztül átérezzük a helyzet komolyságát, emocionális pofonjai pedig rendre betalálnak.

brothers in arms road to hill 30 leggett

A Brothers in Arms: Road to Hill 30 játékmenete

A taktika

Bakeren keresztül legfeljebb két csapatot irányíthatunk, és a 4F elvet követve semmisíthetjük meg / verhetjük vissza a német csapatokat. A 4F elv jelentése:

  • find,
  • fix,
  • flank,
  • finish.

Azaz:

  • találd meg az ellenséget,
  • kösd le őket egy helyre,
  • kerüld meg őket,
  • végezz velük.
brothers in arms road to hill 30 water

Két csapatunk 2-3 katonából, vagy 1-1 tankból állhat. A katonából álló csapatok funkciója eltérhet: a Fire Team az ellenség pozíciójának lekötésére, az Assault Team a megsemmisítésére szolgál. Ennek megfelelően fegyverzetük is eltér. A mai taktikai FPS-ek egy része rendkívül összetett rendszerekkel, és milliónyi utasítással dolgozik, a Brothers in Arms: RtH30 esetében viszont ilyesmire nem kell számítani.

brothers in arms road to hill 30 tank

Az általunk irányított csapatok 5 parancs végrehajtására utasíthatóak:

  • menj X pozícióba,
  • támadd meg Y ellenfelet,
  • rohand le,
  • kövess,
  • szóródj szét / ne kövess.

Az első három lényegében úgy működik, hogy csak adott pontra kell mutatnod a jobb egérgombot tartva (az utolsónál a balt megnyomva), szóval szerencsére elég egyszerű. a helyzet. Az utóbbi kettőnél elég egy gombot megnyomni a billentyűzeten.

brothers in arms road to hill 30 sniper

A parancskiadást hasznos gyakorolni, mivel néha előfordulhat, hogy a hirtelen mozdulat miatt rossz helyre vezérled a katonáidat. Társaid önállóan is tüzet nyitnak a németekre, viszont arra figyelned kell, hogy mindig a jó útvonalra vagy pozícióba küldd őket. A gép nagy ritkán nem tudja eldönteni, hogy pontosan hova mutattál, szóval ezt a részét érdemes gyakorolni a játékmenetnek.

brothers in arms road to hill 30 köd

A küldetések közben segítségünkre lesz a taktikai nézet. Ezen keresztül ellenőrizhetjük egységeink és az ellenfelek pozícióját, illetve felderíthetjük a terepet.

Maguk a pályák lineáris felépítésűek és kisebb harcterekre tagolódnak. Az ellenfél mesterséges intelligenciája statikus jellegű, szóval viszonylag keveset mozog.

Mint FPS

Nehézkes mozgás, pontatlan fegyverek.

Tökéletesség.

A második nehézségi fokozaton még elő-elő fordult, hogy a katonákat fedezésre utasítva húztam egy-egy Call of Dutyt, de úgy érzem a legnehezebb negyediken már nem ment volna annyira ez a magányos hős dolog.

Pontosabban semennyire.

Ha egy tank célbavesz, nem tudsz előle elfutni. A géppuskát maximum kitrükközni tudod, de ha lőni kezd, véged. Rambózni nem fogsz a fegyverekkel, mert legfeljebb az irányzékot használva tudsz velük nagyjából pontosan lőni. A gránát meg repül, mint egy kisebbfajta aranytömb.

Ez a nehézkesség persze jót tesz a játéknak, hiszen így rá vagy kényszerülve a katonáid használatára. Egyébként maga a harc egyáltalán nem kellemetlen, csak meg kell szokni.

Továbbiak

A sztori fejezetekre tagodózik, a mentés pedig checkpointrendszerrel megy… ami meglepően jól működött.

A HP fix mennyiségű, újratöltése a harctéren nem lehetséges. Ha viszont túl sokszor halsz meg egy ponton, a játék felajánlja, hogy az egész csapatot meggyógyítja, ezzel adva egy kis motivációt. Minél nehezebb fokozaton teljesítesz egy fejezetet, annál több extrához férhetsz hozzá a menüben.

A játék alatt az Unreal Engine 2 egy módosított verziója fut. A vizuális megjelenítés színvonala a játék korának (2005-ben jelent meg) megfelelő, színpalettája kimondottan kellemes, effektjei nem tolakodóak. Az arcok és karaktermodellek animációja kielégítő.

A multiplayer LAN only, hivatalos szervereit már nem működnek.

brothers in arms road to hill 30 repülők

Végszó

Játékmenetét tekintve szerintem ez a Brothers in Arms: RtH30 közelebbi rokonságban áll napjaink népszerű első szám/személyű logikai ügyességi játékaival, mint a maga korának FPS-eivel. Remek ötlet volt ilyen kis taktikai feladványokra, puzzle-ökre alapozni a játékot.

hill 30

Persze a csaták izgalma, a remekül eltalált korszellem és az áldozathozatal súlya természetesen vérbeli második világháborús FPS-sé teszi. Ez tagadhatatlan. A faltól falig tartó, mozifilmszerű csaták helyét itt a csapatszellem és az egyéni áldozatok súlya vette át, ami sajátos egyéniséget adott a játéknak.

brothers in arms

Írásom alapjául a GoG.com verziója szolgált használtam, mely kiválóan futott technikai problémák nélkül. Alapára 6 euró alatt van, akciós időszakban párszáz forintos áron be lehet szerezni. Népszerű folytatásai sem sokkal drágábbak, sale alatt 10 euró alatt magadévá tudhatod a sorozat PC-re megjelent epizódjait.

Brothers in Arms: Road to Hill 30 gépigény

  • Forrás: GoG.com
  • Operációs rendszer: Windows 7 vagy újabb.
  • Ajánlott processzor: 2,5 GHz Pentium / Athlon, vagy újabb.
  • Ajánlott memória: 1 gigabájt.
  • Videokártya: legalább 32 megabájt memória, DirectX 9.0c támogatás.
  • DirectX: 9.0c
  • Tárhely: 5 gigabájt.
  • Hangkártya: 16 bit, DirectX 9.0c támogatás.

A gaming világ történelmével és érdekes történeteivel foglalkozó GVMERS kiváló dokumentumfilmet készített a sorozatról. Itt nézheted meg:

Doz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük