A Minden, mindenhol, mindenkor egy féktelen energiájú, őrülten színes és mondanivalóban gazdag alkotás, amely jó eséllyel válhat kultfilmmé az elkövetkező években.
Sztori
A világmindenség összes univerzumát a teljes pusztulás fenyegeti. Megmentésének kulcsa azonban nem egy mindenható hős, hanem egy ötvenes éveiben járó, stresszes kínai-amerikai asszony (Michelle Yeoh) kezében van, aki éppen az adóbevallásával kínlódik…
Minden, mindenhol, mindenkor rövid kritika
Durva cucc a Minden, mindenhol, mindenkor. Alapjában véve egy sokrétegű dráma a családi kapcsolatokról, a generációs szakadékokról, a kulturális ellentétekről, beilleszkedésről és a kommunikációs problémákról, filmes eszközeit tekintve viszont olyan, mint a Mátrix – begombázva, speeddel és LSD-vel gazdagon fűszerezve.
Mondanivalója valamelyest visszafogott, mert sok hétköznapi apróságról szól, ráadásul a vadul csapongó stílusa ellenére könnyű követni is. Alapja majdhogynem egy klisés melodráma, viszont főszereplőinek útja egy random zakkantságban gazdag multiverzum szövevényes labirintusán keresztül halad. A figurák összevissza ugrálnak az egyre őrültebb helyzetek és lehetőségek között, a humor egyik pillanatban cuki, a másikban nagyon meta, a következőben pedig bőven 18+-os kategóriájú, a film pedig darálós akciófilmből keleti stílusú szerelmi drámába vált, majd abszurd vígjátékba, majd amerikai melodrámába és így tovább, és így tovább.
Audiovizuális szempontból parádés munka lett a film – legyen szó a különböző műfajú hosszabb részekről, az elborult snittekről vagy éppen az őrült koreográfiájú és fantasztikusan megvalósított akciójelenetekről. A színészi játék is kiváló: Michelle Yeoh, Ke Huy Quan, Jamie Lee Curtis és James Hong egyszerűen lubickol a szerepében. (Különösen Michelle Yeoh és Ke Huy Quan remekel – igen, Indiana Jones 2 és Kincsvadászok!)
Annyi ötlet, annyi geg és annyi homage szorult ebbe a filmbe, hogy felsorolni se lehet – de a fékevesztett információ-kavalkád ellenére mégsem esik szét. Sőt, remekül működik, éppen amiatt, mert a felszín komplex és őrült, ugyanakkor az alatta lapuló dráma könnyen átérezhető, emberközeli és megható.
Minden, mindenhol, mindenkor előzetes
Stáblista
- Eredeti cím: Minden, mindenhol, mindenkor,
- a megjelenés éve: 2022,
- műfaj: akciófilm, kalandfilm, vígjáték, sci-fi, dráma,
- írta és rendezte: Dan Kwan és Daniel Scheinert,
- főszerepben: Michelle Yeoh, Stephanie Hsu, Ke Huy Quan, Jamie Lee Curtis, James Hong,
- zene: Son Lux,
- fényképezte: Larkin Seiple,
- a film IMDB oldala.