Két szék között a kerekek alá: Sheena, a dzsungel királynője.
Sztori
Egy kutató házaspár egy baleset áldozatává válik egy afrikai utazás közben, ezért elárvult kislányukat egy bennszülött törzs sámánja veszi magához és a Sheena nevet adja neki. Felnőtt korára a gyönyörű Sheena (Tanya Roberts) a törzs védelmezőjévé válik.
Rövid kritika
Szóval a Sheena, a dzsungel királynője legnagyobb baja szerintem az, hogy igazából nem tudja eldönteni, milyen film akar lenni.
- Egyrészt oké, Tanya Roberts játszotta a címszerepet, aki tényleg szép volt, jó kondiban is volt és vetkőzni se félt, szóval akkor rá kellett játszani az eyecandy faktorra. Aligruha, meztelen jelenetek, pózolás az idomainak látványos kiemelése és így tovább.
- Másrészt viszont volt itt egy sztori, amiben egy afrikai országban katonai puccsot hajtanak végre annak érdekében, hogy a békés bennszülött lakosság otthonát elpusztítva, a természetes környezetet és élővilágot megsemmisítve egy jól termelő bányát létesítsenek.
Szóval értem én, hogy Tanya Roberts szép volt és kellett az eyecandy faktor, de egy fontos szereplő halálakor a meghatónak szánt jelenetet eléggé odavágja, ha a főszereplőnő műmellei kiütik a szemedet. Vagy mondjuk egy népirtás után sírva tallózva kivillannak az idomai. Vagy egy feszült, drámai pillanat közben megcsillan az izzadság a keblein. És akkor még erre tesznek egy lapáttal a random felbukkanó fürdős jelenetek, amelyek inkább egy rossz softpornóba illenek.
Ráadásul túl is volt beszélve a film, mint valami modern Disney-alkotás. Csak még annál is fárasztóbb módon, mert a szövegek nagy része egyszerűen borzasztó volt, főként amikor Sheena “naivitását” és karakterének “technológia és modern társadalmi standardek által meg nem rontott tisztaságát” akarták erőltetni. Ezen amúgy az sem segített, hogy Roberts nem játszott jól. A néma pillanataiban bálványszerűen hősies és gyönyörű volt, de talán nem kellett volna ENNYIRE túltolni a Sheena „ártatlanságát”, vagy az évtizedekkel korábbi filmekre jellemző túltolt gesztikulációt. Konkrétan egy ponton talán „round rubber feet”-nek nevezi az autók kerekeit… mi van, a kerék fogalmát sem ismeri? Jézusom, mit szívott az, aki a karakterét és a szövegeit megírta?
A több így kevesebb lett az ócska párbeszédek miatt, a kevesebb meg több lett volna, ha nincs ennyire túlszexualizálva Sheena megjelenését. Félre ne érts: az emberi test mutatása mezítelen valójában egy erőteljes eszköz és magam is kedvelem az eyecandy faktort – de mindennek megvan a helye. Ebben a filmben nem éreztem az egyensúlyt, hiszen a pózolás olyan mű volt, mintha legalábbis egy Playboy photoshootot néztem volna, nem egy kalandfilmet.
És akkor még ott volt negatívumként a tolakodó zene is.
Végszó
Ettől függetlenül azért nem volt szörnyű élmény a film. Az operatőri munka gyönyörűen elkapta a kenyai helyszínek csodálatos szépségét és a klasszikus kalandfilmek kézzel foghatónak érződő helyszíneit, díszleteit a modern CGI nem tudja pótolni. Így már azáltal félig nézhetővé tették az alkotást, hogy legalább a hangulatát eltalálták. És bármennyire is kritizáltam Robertset, el kell ismernem, hogy kisugárzása és fizikai jelenléte szintén sokat dobott a filmen.
Középszer, de legalább abból a fajtából, ami diskurzusra ad okot.
Sheena, a dzsungel királynője előzetes
Stáblista
- Eredeti cím: Sheena,
- megjelenés éve: 1984,
- műfaj: kalandfilm, akciófilm,
- játékidő: 117 perc,
- rendezte: John Guillermin,
- író: David Newman, Lorenzo Semple Jr., Leslie Stevens,
- főszerepben: Tanya Roberts, Ted Wass, Donovan Scott, Elizabeth of Toro, Trevor Thomas,
- zene: Richard Hartley,
- fényképezte: Pasqualino De Santis,
- a film IMDB oldala.