duke nukem forever 2001 build leak

A Duke Nukem Forever 2001-es, befejezetlen buildje kiszivárgott

Játékblog

A Duke Nukem Forever fejlesztését 1997-ben jelentették be, a 2011-ben megjelent változatból azonban hiányzott minden, amit a rajongók elvártak volna. Most viszont kiszivárgott az egykor fejlesztés alatt álló játék 2001-es buildje.

A duke4.net oldal számolt be arról, hogy a 4chanon screenshotokat és videókat posztoltak a Duke Nukem Forever (avagy DNF) egy befejezetlen, 2001-es verziójából. A x0r felhasználónevű leaker egy editor segítségével működésre bírta a „félkész” buildet, amelyből állítása szerint sok dolog hiányzik, de javarészt játszható állapotban van. A megosztott információk szerint megtalálható benne a 2001-es E3-on látott trailer anyaga is. Ez a verzió az Unreal 1 motort használja. George Broussard, a Duke Nukem-franchise egyik megalkotója és a Duke Nukem Forever projekt egyik direktora Twitteren megerősítette, hogy a megjelent anyagot szerint a leak valós lehet, azonban a build csak egy félkész vertical slice, nem egy játszható játék.

Az eredeti tervek szerint júniusban publikálták volna az anyagokat, azonban időközben a forráskódot, asseteket és az editort is tartalmazó pakk felkerült az archive.org oldalára. Innen tölthető le. Az érdeklődők örömmel estek neki a buildnek, és mint kiderült, Broussardnak igaza volt: a kiszivárgott verzió nagyon kezdetleges állapotban van. A Redditen például jó sok információt lehet találni arról, hogy hogyan lehet működésre bírni.

Az aktuális hírre sem az intellektuális jogokkal rendelkező Gearbox Software, sem a fejlesztőcég tulajdonosa, az Embracer Group nem reagált még.

A trailer, amely hatalmasat lökött az elvárásokon, ugyanakkor fals képet festett a játék állapotáról.

A Duke Nukem Forever háttere röviden

A leak azért jelentős, mert a 2001-es E3 trailer egy veszett humorú és tempójú alkotást ígért, amely méltó a forradalmi elődjéhez, a Duke Nukem 3D-hez. A projekt azonban a folyamatos nehézségekbe ütközött, többszöri motorcserét és újrakezdést követően pedig leállt a fejlesztése 2009 után.

2010. szeptemberében azonban a Gearbox Software bejelentette, hogy megvásárolták a jogokat, 2011. júniusában pedig már meg is jelentettek… valamit, aminek Duke Nukem Forever volt a címe, de nem sok köze volt az elvárásokhoz vagy az eredeti alkotói elképzeléshez. 15 évnyi fejlesztés után a projekt csalódással ért véget.

Forrás: duke4.net

Dráma a Duke Nukem Forever leak után

Scott Miller, a legendás Apogee Software, később 3D Realms alapítója és az azóta újjáalakult cég veteránja és George Broussard, a Duke Nukem franchise egyik atyja eltérő nézeteket vall azzal kapcsolatban, hogy ki is volt a hibás projekt csődjéért. Hivatkozások: Miller blogposztja, Broussard (Millert kritizáló) tweetje.

Források

Doz