A What Still Remains egy igényes technikai színvonalú posztapokaliptikus thriller-dráma, melyet sajnos lerontanak a klisék.
Sztori
Sok évvel egy apokaliptikus horderejű fertőzést követően a kevés túlélő napról napra küzdve próbál megélni. Anna magára marad erdei otthonában, egy nap azonban felbukkan a sármos Peter, aki egy vallásos közösségbe invitálja a fiatal lányt. A közösségről azonban kiderül, hogy sajátosan értelmezik a kereszténység tanításait.

What Still Remains rövid kritika
A radikális, xenofób vallási nézetek károsak, oké?
Oké… és még?
Pedig a What Still Remains több szempontból is igen jól teljesít kisköltségvetésű indie létére. (Feltételezem a szűkös büdzsé miatt) elmaradtak a klisés, lepusztult posztapokaliptikus helyszínek és a fertőzésről is csak a karaktereken keresztül értesülünk – a koncepció remekül tud működni Damoklész-kardjaként is, ha a „show, don’t tell” elvet a filmkészítők ügyesen meg tudják fordítani. Ezt mindig felhozom az első két Terminator-filmmel kapcsolatban, hiszen azokban Skynet egy ösztönös rettegést kiváltó és emberfeletti, ám háttérben maradó és láthatatlan veszélyként jelenik meg. Zseniális antagonista, pedig Cameron filmjeiben csak az általa irányított gyilkos robotokat látjuk, Skynetet magát nem. A What Still Remains is hasonlóan kezeli az apokalipszisét okozó kegyetlen fertőzést. (Bár itt még flashbackeket sem kapunk a konkrét pusztításról.)

A film komótosan indul és végig kisszerű marad. Az elején sok időt kapnak a karakterek, a második felében azonban egy kicsit intenzívebbé válik – és problémásabbá is. A film ugyanis az első felében a vallási témával indít, később azonban nem mutat árnyalatokat és csak fekete-fehér opciókat vonultat fel a történet során. Ez nem feltétlenül lenne gond, ha akcióval vagy feszültséggel kompenzálna… viszont ez is csak mérsékelten sikerül neki. Az pozitív, hogy a film nem ment el az ócska hatásvadász schlock irányába, viszont a tetőpont nem adta meg a kellő katarzist, mint amit az adott szituációból ki lehetett volna hozni.

A What Still Remains így sajnos nem tud újat mutatni posztapokaliptikus témában, pedig sok pozitívuma volt. Az operatőri munka, a zene, a hangulatteremtés igen jól sikerült. A színészi játék is rendben volt, főként a két főszereplő, Lulu Antariksa (Anna) és Colin O’Donoghue (Peter) részéről. A kis költségvetésből származó kötelező bukták nagy részét is sikerült kikerülni az oké helyszínválasztással (szép erdő) és a béna effektek / díszletek elhagyásával. A sztoriból viszont hiányzott az a plusz, az a feszültség és katarzis, ami emlékezetes darabbá tehette volna az alkotást.
(Előzetes szokás szerint most sincs, lelövi a fél sztorit.)

Stáblista
- Kiadás éve: 2018,
- műfaj: dráma, thriller,
- játékidő: 92 perc,
- írta és rendezte: Josh Mendoza,
- főszerepben: Lulu Antariksa, Colin O’Donoghue, Dohn Norwood, Peter O’Brien, Mimi Rogers, Jeff Kober,
- zene: Jonathan Beard,
- fényképezte: Matt Edwards,
- a film IMDB linkje.