alien rage screenshot

Alien Rage ismertető – A rutin diadala

Blog

Az Alien Rage ír a viszkető ujjra. Tökéletes példa az “éppen elég” magyarázata mellé. Az eszköz, ami miatt végre kitörhet belőled az állat, ám csak a billentyűzeted lesz az áldozat az alkalmazotti szerződésed helyett. De vajon akkor is ilyen pozitívan nyilatkoznék róla, ha több pénzt adtam volna érte, mint egy belvárosi dohányboltban a cappucinoért?

Valószínűleg igen. 

Az ok pedig egyszerű. Negatív kritikák ide, nulla eredetiség oda, én alien seggeket akartam szétrúgni, és alien seggeket rúghattam szét. Igen, az elején zötyögve, lineárisan, klisésen, már sokszor látott játékmenet elemekkel, átlagos design mellett. De a keveset, amit kértem, illő mértékben megkaptam.

alien rage screenshot 1

Alien Rage ajánlott gépigény

  • (Steam, Unlimited verzió)
  • Operációs rendszer: Windows XP vagy újabb
  • Processzor: Intel Core 2 Quad / azonos teljesítményű AMD
  • RAM: 4 gigabájt
  • Videokártya: Nvidia GTX 460 vagy azonos teljesítményű ATI/AMD
  • DirectX verzió: 9.0c

Az Alien Rage háttere

Az Alien Rage a CI Games fejlesztése, ami korábban City Interactive néven ontotta ki a szemetet. 2009 körül kiléptek a játékipar zs-kategóriájából, és elkezdtek normálisabb színvonalú szoftvereket kiadni, illetve készíteni. Az Alien Rage is ezen törekvéseit terméke.

Az eredetileg single- és multiplayer módot tartalmazó játék 2013-ban jelent meg és nem túl szép kritikai fogadtatásban részesült. Kritizálták a játékmenet középszerűségét, illetve az akkor még jelentős mennyiségű bugot is. Szerencsére utóbbiak nagy részét azóta már kipatchelték, én csak 1-2 hibával találkoztam a játék alatt.

Azóta sajnos a multiplayer szerverek leálltak, már csak a kampány érhető el.

alien rage cover

Sztori

Az Alien Rage világában létezik egy speciális ásvány, amely meg tudná oldani a katasztrófa szélén álló emberiség energiagondjait. Ezt egy aszteroidán bányászták egy idegen faj szomszédságában. Az emberek és az idegenek egészen jól megvoltak, míg egy nap utóbbiak megtámadták a földieket és el nem foglalták a bányájukat.

alien rage főszereplő
Főszereplőnk bájos kis barátjával

A játékban egy egyszemélyes hadsereget irányítunk, akinek célja behatolni a bányába és szabotálni azt, hogy az idegenek se jussanak hozzá az értékes ásványhoz. A sztorinak két része van: az egyik az idegendarálós jelen, a másik pedig az audiologokon keresztül ismertetett háttértörténet. Előbbi egyszerű, mint egy faék, utóbbi viszont szerintem kimondottan jól sikerült.

Egy egész érdekes karakter tolmácsolja az aktuális helyzet kialakulásához vezető utat, amit a kliséi ellenére is érdekfeszítőnek találtam, illetve a színésznő alakítása is jónak tartom. Azt viszont sajnáltam, hogy a két szál között csak ok-okozati kapcsolat van, de az audiologok felfedezése nem befolyásolta a jelen eseményeit.

alien rage audio log

Az Alien Rage játékmenete

Játékmenet szempontjából az Alien Rage egy leegyszerűsített, lopakodás nélküli Crysis 2-re emlékeztet. Itt viszont nem a halott ellenfelek micsodáját összegyűjtve vásárolhatunk új képességeket, hanem pontokat kell szereznünk a megölésükkel, illetve a bónuszok felkutatásával. A különböző kombók és streakek szorzóként szolgálnak a pontgyűjtés során. A képességek négy szakaszban oldódnak fel, van közöttük például nagyobb tárkapacitás, gyorsabb gyógyulás, vagy például az alap pisztoly erejének növelése. Három szabad slotba bedobva lehet őket variálni.

alien rage perk

Ja igen, automatikus regeneráció van a játékban.

A lineáris vezetésű pályákon szűkebb folyosók és kisebb-nagyobb arénaszerű szakaszok váltják egymást. Az ellenfelek javarészt humanoid alienek, akik néhány különböző kasztba tartoznak. Például vannak köztük sima katonák, sunyi gyors kis dögök, akik közelről sokkolva megbénítanak, vagy elit harcosok is. A hosszabb szakaszok végén minibossok is felbukkannak, akiket a gyengeségeiket kihasználva kell legyőznünk.

alien rage miniboss

Nehézségi szintből három van, én a közepessel kezdtem, majd egészségügyi okokból váltottam az alacsonyabbra. Már nagyjából jó a kezem az ínhüvelygyulladás után, de azért a billentyűzet csapkodását nem akarom még bevállalni.

A harc az életből eltávolított ellenfelek miatt “tocsogós”, a lövedékek becsapódása ugyanis jelentősen csökkenti a nedvesség- és végtagtartalmukat. Sajnos ezen a téren jön elő az Alien Rage egyik frusztráló sajátossága, mégpedig az, hogy az ellenfelek időnként könnyen sarokba tudnak szorítani. (Az exemnél monnyuk nem jobban.) Persze a lineáris pályavezetés miatt nem mehetsz vissza a végtelenségig sem, ráadásul elég jól céloznak, és a gránátokat is szeretik dobálni. Szerencsére a képességek javítanak ezen a helyzeten, utána inkább csak egy-egy miniboss okozhat gondot, illetve a checkpointrendszer, ami…

Nos, checkpointrendszer.

headshot

Az Alien Rage arzenálja

A fegyverválasztékban újszerű ötlet nincs, itt hatékonyság terén nagy a szórás. Jónak találtam a sima géppuskát, az állványról lekapható minigunt, a snipert, illetve nagyra értékeltem, hogy a pisztoly is jól sikerült. Utóbbi a kedvenc kategóriám, viszont a legtöbb játékban csak egy vizipisztoly szintjére lövik be ezeket a fegyvereket. Itt sem a legerősebb, viszont elég pontos és az erejét, illetve tárkapacitását megnövelő képességgel igen effektív célszerszámmá változik. További plusz számomra, hogy van iron sight, ezt szintén nagyon szeretem. Talán így jobban bele tudom élni magam a játékokba?

A fegyvereknek van másodlagos funkciója is, ami mindegyiknél más, de egy általános “lőszert” kell hozzájuk gyűjteni. A pisztolynál például egy hármas burstöt kapsz, a géppuskánál viszont gránátot. Van közelharci lehetőség is, illetve a Crysis 2-3-hoz hasonlóan csúszhatsz is a földön megfelelő lendülettel.

A játék során összegyűjtött pontjaiddal felkerülsz egy ranglistára is.

Mit szerettem benne?

Az nagyon tetszett, hogy akció keretében 1 euróba került.

Azokat a részeket is szerettem, amikor beindult a darálás. Az innovációval gyakran együtt jár a kifinomultság hiánya, a hozott anyagnál viszont legalább tudod mire számíthatsz. A CI Games nagyjából jól illesztette össze a darabokat, és az előbb említett frusztrálóbb szakaszokat leszámítva korrekt munkát végeztek.

A harmadik pozitívumnak a játék öntudatos, kissé idétlen humorát tartom, amit a főszereplőt szállító hajó pilótája és mesterséges intelligenciája biztosít. Főleg az MI szövege lökött, néha egészen érthetetlenül, de irtó viccesen reagál egy-egy helyzetre. A poénok egyébként gyakran más játékokra utalnak.

A negyedik pedig az előbb említett audiologokon keresztül ismertetett háttértörténet.

És mit nem?

Az Alien Rage az Unreal 3-on fut, ami miatt technikailag rendben van a grafikája, viszont nem minden design döntéssel voltam kielégülve. Néhányszor úgy éreztem, főleg a játék elején, hogy a környezet vizuális szempontból egy kicsit “túl sok” a túlzásba vitt effektek miatt. Ezek összeadódnak a harc közben megjelenő effektekkel és a hatás már inkább zavaró lesz.

Az identitás hiánya is probléma lehet. Más játékokban már harcoltunk hasonló helyeken, lőttünk hasonló fegyverekkel, szétkaptunk hasonló alieneket. Ha az elvárásaid közé tartozik az egyedibb jellegű élmény és nem elégszel meg a korrekt középszerrel, illetve a klisékkel, akkor az Alien Rage tényleg nem a te játékod.

Az sem tetszett, hogy a PC verzióban maradt a checkpointrendszer.

Végső negatívumként a normál árát hoznám fel, ami normál esetben 20 euró! Ezt sokallnám érte, viszont akciós időszakokban 2 euróért lehet bezsákolni. Na, ez viszont már korrekt ár.

Végszó

Személy szerint nem tudom felhozni az Alien Rage ellen a középszerűségét vagy az eredetiség hiányát. Pár béna dolgot leszámítva összességében véve működött és azt az agyatlan hentelést adta körülbelül 7 órán át, amit pontosan el is vártam tőle. Lehet, hogy a játékmenet már megszokott elemekből állt, de rendben volt, ráadásul párszor el is vigyorodtam rajta. Ha érdekel még néhány alulértékelt FPS, a róluk szóló listámat itt találod.

Doz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük