És még több F.E.A.R. – Perseus Mandate ismertető

Játékblog

A Perseus Mandate a 2005-ben megjelent F.E.A.R. második, szintén langyos fogadtatásban részesült, ám elődjénél jobban sikerült kiegészítője.

A Perseus Mandate hátteréről röviden

A Vivendi megbízásából készült két F.E.A.R. kiegészítő közül a második, azaz Perseus Mandate járt jobban. Míg az ezt megelőző Extraction Point irtó erőltetetten próbálta továbbvinni a F.E.A.R. sztoriját, addig Perseus Mandate az alapjátékkal nagyjából párhuzamosan fut és több újdonságot is tartogat az első kiegészítőnél.

2005 és 2007 között a F.E.A.R. franchise jogi helyzete kaotikus volt. Az eredeti fejlesztőt, a Monolithot felvásároló Warner Bros. játékkiadó használhatta a játék univerzumát, azonban a F.E.A.R. márkanév az eredeti kiadó, a Vivendi kezében volt. A Perseus Mandate megjelenését követően a Vivendi azonban egyesült az Activisonnel. Az egyesülést követően az Activision gyorsan ki is szórta azokat a licenszeket, amelyekben nem látott potenciált, így a Warner Bros. megvásárolhatta a F.E.A.R. márkanevet is.

(Az Activision-Blizzard problémája épp az manapság, hogy a Call of Dutyn kívül alig van a kezében aktív, jól termelő franchise.)

Ez két szempontból volt jó a Warner Bros – Monolith párosnak. Az első az volt, hogy az addig a kompromisszumból Project Origins néven fejlesztett valódi folytatás megkaphatta végre a F.E.A.R. 2 nevet. A második pedig az, hogy a sztorit az elképzelésükkel ellentétes irányba folytató kiegészítőket törölhették a franchise hivatalos kánonjából. Legalábbis részben.

A hivatalos álláspont szerint a 2008-ban megjelent F.E.A.R. 2 nem veszi figyelembe a két kiegészítő eseményeit. A gyakorlatban azonban ez csak a Terminator – Sötét végzethez hasonlóan erőltetett történetű folytatásra, az Extraction Pointra igaz. A Perseus Mandate-re történik egy utalás a 2005-ös alapjáték Monolithos folytatásában, szóval valamilyen szinten a hivatalos történetfolyam részeként lehet kezelni.

Változtatások, újdonságok

A Perseus Mandate kicsivel több újdonsággal és egy sokkal jobb történettel szolgál, mint az Extraction Point.

A játék alatt egy F.E.A.R. őrmestert irányítunk, akit két társával egy másik Armacham létesítménybe dobnak be. Itt Paxton Vettel klónserege és Alma túlvilági lényei mellett egy új, szintén gonosz szándékú frakció is felbukkan.

Az Extraction Pointhoz hasonlóan a Perseus Mandate is „nagyobb”, látványosabb akart lenni az alapjátéknál. Persze a nagyobb környezet nem meglepő módon kopárabb is lett, viszont legalább a harcok kiforrottabbak lettek. (A dinamikus zene itt is idegesítő volt.) És a horror? Egy-két hatásos képsor és jumpscare volt itt is, de az alapjáték ütős frissessége itt már abszolút nem volt jelen.

Az új frakció hangjai jók lettek, az alapjáték ellenfeleinél egy kicsit kevésbé voltak allergiásak a nagy sebességű ólomra, ám jellegük, megjelenésük hasonló volt azokhoz. Az alapjáték arzenálja mellett itt is felbukkant az Extraction Pointban megismert lézerpuska, a minigun és a hordozható turret is. Viszont új fegyvert is kaptunk, amely villámokat lő, és bizonyos távolságig képes ellenfélről ellenfélre pattanni.

A kampány teljesítésével három bónusz küldetést teljesíthetsz, ahol fokozatos nehezedő szituációkon kell keresztülverekednek magad. A teljesítés idejét méri a játék.

Végszó: Perseus Mandate

Ez egy korrekt kiegészítő. Nagyobb léptékű csörtéivel egy kicsit ugyan eltávolodik a F.E.A.R.-től, de az első kiegészítőnél egy kicsit jobban működik. Friss élmény már sajnos nincs és az új kontent is kevés, de legalább van. Plusz a finálé utolsó pár pillanata is igen hatásosra sikerült, azt el kell ismernem.

Doz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük